Wednesday 4 October 2017

Dr Mohammed Obaidullah Forex Trading


Forex Trading og Islam. May 28, 2007 Sist oppdatert 21. desember 2015 av Andriy Moraru. Emnet for Forex trading forbud i islam er stort og kontroversielt Mange synspunkter eksisterer på ulike sider av on-line Forex trading inkludert spot trading, futures og opsjonshandel, marginalhandel, rente på natten, osv. Flertallet av de islamske juristene er enige om at Forex trading kan overholde Sharia bare hvis det er spot trading mens futures og opsjoner anses å tjene Riba, og hvis det ikke involverer noen overnatting over natten eller interesse gjemt av provisjoner, selv om muslimske handelsmenn burde vite at ikke alle provisjoner skal gjemme over natten interesse Et av hovedpoenget av debatt ligger i margin trading nesten hver transaksjon i Forex er basert på margin og sikring det er sammenlignet med futures trading vanligvis Dr Mohammed Obaidullah av Universiti Tun Abdul Razak ligger i Malaysia diskuterer dette emnet i sin artikkel Islamisk Forex Trading Det er en grundig artikkel som dekker alltid y-aspektet av Forex trading og gir referanser til de grunnleggende islamske kildene. Dr Mohammed Obaidullah viser blant annet at margin Forex trading er lovlig for muslimer, så lenge det ikke involverer noen Riba i motsetning til noen andre islamske jurister som ser på margin Forex trading som forbudt aktivitet I disse artiklene er Forex-sikringen også analysert og ses som kilde til Riba-inntekt. Jeg anbefaler på det sterkeste å lese denne artikkelen til alle muslimske handelsmenn og de som ønsker å begynne å handle forex mens de forblir lovlig islamsk troende. Jeg anbefaler også å se på på listen over Forex megleren som tilbyr muslimske vennlig handelskontoer uten interesse for natten på de åpne posisjonene. Noen viktige ting har endret seg i islamsk Forex siden denne artikkelen var sist oppdatert 16. februar 2012, National Fatwa Council av Malaysia nasjonens øverste islamske juridiske organ kunngjorde at spot Forex trading utført av individuelle handelsmenn i strid med autoriserte forhandlere er c usynlig haram syndig Teknisk begrenser det alle muslimske innbyggere i Malaysia fra å delta i online valutahandel. Det er viktig å legge til at ingen andre muslimske fatwa-institusjoner i andre land har utstedt tilsvarende forbud Tvert imot hadde Nasjonalt Sharia-styre Indonesia tidligere utstedt en fatwa lenken er på indonesisk som sier lovligheten i Forex. Tilsynelatende er situasjonen med islamsk Forex trading fortsatt ganske uklar. Og hva synes du om lovligheten av valutahandel for islamske troende. Berørte innlegg.32 Svar på Forex Trading og Islam. vil snakke med muslimsk lærde om denne saken. FAURE Svar 4. april 2010 kl 03 04. Salg, Har du noen svar, så Takk på forhånd. Jeg har nok cam over artikkelen på Internett på samme emne og siden da prøver jeg å søke om problemet som er oppført av forfatteren, der hvor utenlandsk valuta skal behandles som samme klasse eller annen klasse, er lenken til artikkelen. Assalamualykum, Jeg har prøvd å lese denne artikkelen, men engelsken er litt komplisert for meg å forstå alt, men jeg lurer bare på at det er halal å bruke megler, men du må gjøre for å gjøre handelen så islamisk som mulig. 1 Handel på kontoer uten rente på posisjoner swaps 2 Handel på kontoer uten årlig rente på saldo 3 Valgfritt, handel uten margin Dette er et poeng for debatter, men hvis du vil være helt sikker, bruk ikke innflytelse i Forex trading. ata Svar September 30. mai 2011 klokken 5 53. Hvordan kan man ikke bruke innflytelse. En kan handle uten innflytelse med en megler som støtter 1 1 innflytelse, det er ingen margen. I dag er det mange meglere som tilbyr en NO SWAP-konto som betyr at ingen interesse mottar eller betalt dersom stillingen holdes over natten uten renter ikke riba og derfor anses Halal ifølge Fatwa Nedenfor er en forklaring på forex i islam. Her er to poeng verdt å merke seg. Først når man forutsetter et fast valutakursregime, er forskjellen mellom valutaer i forskjellige land blir fortynnet Situasjonen blir lik utveksling av pund med sterlingvalutaer som tilhører samme land til fast rente. For det andre, når man påtar seg et volatilt valutakurssystem, så kan man, som man kan visualisere utlån gjennom valutamarkedet, foreslåtte mekanisme I eksemplet ovenfor kan man også visualisere utlån gjennom et annet organisert marked som for varer eller aksjer Hvis man erstatter dollar for aksjer i eksempelet ovenfor, ville det lese som i et gitt tidspunkt når markedsprisen på lager X er Rs 20, hvis en person kjøper 50 aksjer til Rs 22 oppgjør av hans forpliktelse i rupees utsatt til en fremtidig dato, så er det høyst sannsynlig at han faktisk låner Rs 1000 nå i stedet for et løfte om å betale tilbake Rs 1100 på en spesifisert senere dato Siden kan han få Rs 1000 nå, bytte de 50 aksjene kjøpt på kreditt til gjeldende pris. I dette tilfellet, som i tidligere eksempel, går det tilbake til t Selger av aksjer kan være negativ dersom aksjekursen stiger til Rs 25 på oppgjørsdatoen. På samme måte som avkastning på aksjemarkedet eller råvaremarkedet er islamsk akseptabelt på grunn av prisrisiko, er det også avkastning i valutamarkedet på grunn av svingninger i prisene på valutaer av dr Mohammed Obaidullah. Men man ville argumentere for bruk av innflytelse for handel i forex som det oppfattes som en form for betinget kontrakt for å komme inn på markedet som krever en enorm sum penger USD100,000 00 for 1 mye av valutapar for å være eksakt Leverage betyr å bruke noe som er lite for å kontrollere noe stort i Forex. Innflytelse er ikke en lånt ekte penger til bruk for investering som beskrevet i det generelle finansielle instrumentet som er Haram, fordi det er en kontrakt mellom handelsmann og megler for å aktivere detaljhandler til å åpne posisjon i valutamarkedet med lav kapital hvor megleren vil kombinere de små partiene og transaksere standardpartiet inn i valutamarkedet ikke inn i utvekslingen som r etail Forex er Off Exchange Det er mange meninger og støtte Hadith og Koranen versus på islamsk finansiell metode og rektor, du kan gjøre din egen undersøkelse og bestemme hvilken fatwa du vil ha, hvis du er i tvil, anbefales det ikke å delta i Forex Ellers er undersøkelsen av Dr Mohammad ovenfor tilstrekkelig til å sette oss i tro på Halal-ness of Forex-fortjenesten som vår inntekt. TRADE WEALTH EN NY REVOLUSJON I FOREX-BASERET NETTVERK DIN PENGER MED OSS MED 300 GJENNOMFYLDRE DIN GJELD MED OSS 300, gjort av vårt team av profesjonelle handelsfolk uten stress. Bare slapp av og tjene inntektene dine utover forventningene. TRADE-WEALTHs oppdrag er å tilby forex og alternative investeringsrelaterte finansielle konsulenttjenester samt megling med det formål å gi unike muligheter til investorer og til utdanne investorer i alternativ investering handel Våre forhandlere er blant de 5 beste Forex handelsmenn i verden som nominert av Se min komplette profil. Trade Wealth. I SLAMIC FOREX TRADING Av Dr Mohammed Obaidullah.1 1 De grunnleggende valutakontrakter ISLAMISK FOREX TRADING Av Dr Mohammed Obaidullah Det er en generell konsensus blant islamske jurister på den oppfatning at valutaer fra ulike land kan byttes på stedet med en forskjell som er forskjellig fra enhet siden valutaer fra forskjellige land er forskjellige entiteter med ulike verdier eller egenkapital og kjøpekraft. Det ser også ut til at det er en generell avtale blant flertallet av lærde om at valutaveksling på en fremadgående basis ikke er tillatt, det vil si når rettighetene og forpliktelsene til begge parter er knyttet til en fremtidig dato. Det er imidlertid betydelig forskjell på mening blant jurister når rettighetene til en av partene, som er like som motpartens plikt, blir utsatt til en fremtidig dato. For å utarbeide, la oss vurdere eksemplet på to personer A og B som tilhører to forskjellige land, India og USA henholdsvis A har tenkt å selge indisk rup ees og kjøp amerikanske dollar Den omvendte gjelder for B Rupee-dollarkursen avtalt er 1 20 og transaksjonen innebærer kjøp og salg av 50 Den første situasjonen er at A gjør en spotbetaling på Rs1000 til B og aksepterer betaling på 50 fra B Transaksjonen er avgjort på en punktsbasis fra begge ender. Slike transaksjoner er gyldige og islamske tillatte. Det er ikke to meninger om det samme. Den andre muligheten er at oppgjøret av transaksjonen fra begge ender blir utsatt til en fremtidig dato, si etter seks måneder fra nå Dette innebærer at både A og B vil foreta og akseptere betaling av Rs1000 eller 50 etter hvert som det foreligger etter seks måneder. Den overordnede oppfatningen er at en slik kontrakt ikke er islamisk tillatt. En minoritetsvisning anser det tillatt. Det tredje scenariet er at transaksjonen er delvis avgjort bare fra den ene enden For eksempel gjør A en utbetaling av Rs1000 nå til B i stedet for et løfte fra B for å betale 50 til ham etter seks måneder Alternativt aksepterer A 50 nå f rom B og lover å betale Rs1000 til ham etter seks måneder. Det er diametralt motsatte visninger om tillatelsen av slike kontrakter som beløper seg til bai-salam i valutaer. Formålet med dette papiret er å presentere en omfattende analyse av ulike argumenter til støtte for og mot tillatelse til disse grunnleggende kontrakter som involverer valutaer Den første form for kontraktsavtale som involverer utveksling av motverdier på stedet, er utenfor enhver form for kontrovers Tillatelse eller annet av den andre type kontrakt hvor levering av en av motverdiene er utsatt til en fremtidig dato, er generelt diskutert innenfor rammen av Riba-forbud Vi diskuterer derfor denne kontrakten i detalj i avsnitt 2 som omhandler spørsmålet om forbud mot riba Tillatelse av den tredje kontraktsformen hvor levering av begge motverdiene er utsatt, diskuteres generelt innenfor rammen å redusere risiko og usikkerhet eller gharar involvert i slike kontrakter Dette er derfor, er det sentrale temaet i seksjon 3 som omhandler spørsmålet om gharar § 4 forsøker et helhetlig syn på sharia relaterer spørsmålene som også den økonomiske betydningen av de grunnleggende former for oppdragsgivere i valutamarkedet 2 Utstedelsen av Riba Forbud.2 Divergensen av synspunkter1 om tillatelse eller på annen måte av valutakontrakter i valutaer kan spores primært til spørsmålet om ribaforbudet Behovet for å eliminere riba i alle former for valutakontrakter er av største betydning Riba i sin sharia-kontekst er generelt definert2 som en ulovlig gevinst som er avledet fra den kvantitative ulikheten til motverdiene i enhver transaksjon som påstår at effekten av utveksling av to eller flere arter anwa, som tilhører samme slektsgener og styres av samme effektive årsak, er illa Riba generelt klassifisert i riba al-fadl overskudd og riba al-nasia utsettelse som betegner en ulovlig fordel i form av overskytende eller utsatt henholdsvis Forbud mot førstnevnte oppnås ved en bestemmelse om at valutakursen mellom objektene er enighet og ingen gevinst er tillatt for begge parter. Den sistnevnte typen riba er forbudt ved å unnlate utsatt oppgjør og sikre at transaksjonen avgjøres på stedet av begge parter. En annen form for riba er kalt riba al-jahiliyya eller pre-islamisk riba som overflater når långiveren spør låntakeren på forfallstidspunktet dersom den sistnevnte ville avgjøre gjelden eller øke den samme Økningen ledsages av å belaste renter på beløpet som opprinnelig ble lånt. Forbudet mot riba i veksling av valutaer som tilhører forskjellige land krever en prosess av analogi qiyas Og i en slik øvelse som involverer analogi qiyas, oppnår effektiv årsak illa en ekstremt viktig rolle. Det er en felles effektiv årsak illa, som forbinder gjenstanden for analogien med motivet i Utøvelsen av analog begrunnelse Den hensiktsmessige effektive årsaken illa i tilfelle av valutakontrakter er forskjellig definert av t han hovedskoler i Fiqh Denne forskjellen gjenspeiles i den analoge begrunnelsen for papirvalutaer som tilhører forskjellige land. Et spørsmål av betydelig betydning i prosessen med analog begrunnelse er knyttet til sammenligningen mellom papirvalutaer med gull og sølv. og sølv utførte alle funksjonene av penger thaman Valutaer var laget av gull og sølv med en kjent inneboende verdi kvantum av gull eller sølv som finnes i dem. Slike valutaer er beskrevet som thaman haqiqi eller naqdain i Fiqh-litteratur. Disse var universelt akseptable som hovedmiddel for utveksling, regnskap for en stor del av transaksjoner Mange andre varer, som for eksempel ulike uferdige metaller, fungerte også som bytte, men med begrenset akseptabelhet. Disse beskrives som feil i Fiqh-litteratur. Disse er også kjent som thaman istalahi på grunn av det faktum at deres akseptabilitet stammer ikke fra deres egentlige verdi, men på grunn av statusen tildelt av samfunnet i en bestemt periode Ovennevnte to former for valutaer har blitt behandlet svært forskjellig av tidlige islamske jurister ut fra standpunktet for tillatelse av kontrakter som involverer dem. Problemet som må løses, er om nåværende alderspapirvalutaer faller under den tidligere kategori eller sistnevnte Ett synspunkt er at disse skal behandles på linje med thaman haqiqi eller gull og sølv, da disse tjener som hovedmåte for utveksling og regningsenhet som sistnevnte. Derfor, ved analog begrunnelse, alle de sharia-relaterte normer og pålegg som gjelder for thaman haqiqi, bør også gjelde for papirvaluta. Utveksling av thaman haqiqi er kjent som bai-sarf, og transaksjonene i papirvalutaer bør derfor reguleres av sharia-regler som er relevante for bai-sarf. valutaer bør behandles på samme måte som falske eller thaman istalahi på grunn av at deres pålydende er forskjellig fra deres intri nsic verdt deres akseptabilitet stammer fra deres juridiske status innen hjemlandet eller global økonomisk betydning som i tilfelle av amerikanske dollar, for eksempel en syntese av alternative synspunkter analogisk begrunnelse qiyas for riba forbud forbudet av riba er basert på tradisjonen at den hellige profeten fred være med ham sa: Selg gull til gull, sølv til sølv, hvete for hvete, bygg for bygg, dato for dato, salt for salt, i samme mengder på stedet og når varene er forskjellige, selg som det passer deg, men på stedet Således gjelder forbudet mot riba primært til de to edle metaller gull og sølv og fire andre varer hvete, bygg, datoer og salt. Det gjelder også analogt qiyas til alle arter som styres av samme effektive årsak illa eller som tilhører en av slektene av de seks gjenstandene som er sitert i tradisjonen. Det er imidlertid ingen generell avtale mellom de ulike skolene i Fiqh og til og med lærde som tilhører samme skole På definisjonen og identifikasjonen av effektiv årsak av riba For Hanafis har effektiv årsak av illa av riba to dimensjoner de utvekslede artiklene tilhører samme slekt som disse har vektvazan eller målbarhet kiliyya Hvis i en gitt utveksling begge elementene av effektivitet fordi illa er til stede, det vil si at de utvekslede motvalene tilhører samme slekts jins og er alle veierbare eller alle målbare, da ingen gevinst er tillatt, må valutakursen være lik enhet og bytte må være på stedet. I tilfelle av gull og sølv, de to elementene med effektiv årsak er enhet av slektsspring og veierbarhet Dette er også Hanbalis utsikt i henhold til en versjon3 En annen versjon ligner Shafii og Maliki-visningen, som omtalt nedenfor. Således blir gull utvekslet for gull eller sølv utveksles for sølv, kun spottransaksjoner uten gevinst er tillatt. Det er også mulig at i en gitt utveksling, ett av de to elementene med effektiv ca bruk illa er til stede og den andre er fraværende. For eksempel, hvis de utvekslede artiklene er alle veierbare eller målbare, men tilhører forskjellige slektsprinser, eller hvis de utvekslede artiklene tilhører samme slekt, men ikke veierbare eller målbare, så byttes med gevinst ved en forskjell som er forskjellig fra enighet er tillatt, men utvekslingen må være på plass. Når gull utveksles for sølv, kan frekvensen være forskjellig fra enhet, men ingen utsatt oppgjør er tillatt. Dersom ingen av de to elementene med effektiv årsak er dårlig riba er til stede i en gitt utveksling, og ingen av påbudene for riba-forbudet gjelder. Utveksling kan foregå med eller uten gevinst og både på spot eller utsatt basis. Med tanke på utveksling av papirvalutaer som tilhører forskjellige land, ville riba-forbud kreve et søk etter effektiv årsak Valuta tilhørende forskjellige land er tydelig forskjellige enheter som er lovlig betalingsmiddel innenfor spesifikk geografisk bundet aries med forskjellig egenverdi eller kjøpekraft. Et stort flertall av lærde hevder kanskje med rette at det ikke er enighet i slektsspring. I tillegg er disse ikke vernevektige eller målbare. Dette fører til en direkte konklusjon at ingen av de to elementene med effektiv årsak illa av riba eksisterer i en slik utveksling Derfor kan utvekslingen foregå gratis fra ethvert påbud angående valutakursen.4 og avviklingsmetoden. Logikken som ligger bak denne stillingen er ikke vanskelig å forstå. Innenriksverdien av papirvalutaer som tilhører forskjellige land skiller seg da disse har forskjellig kjøpekraft. I tillegg kan den indre verdien eller verdien av papirvalutaene ikke identifiseres eller vurderes i motsetning til gull og sølv som kan veies. Derfor kan verken tilstedeværelse av riba al-fadl ved overskytende eller riba al-nasia ved utsetting bli etablert Shafii-skolen i Fiqh anser den effektive årsaken dårlig hvis gull og sølv er deres eiendom av bein g valuta thamaniyya eller utvekslingsmiddel, regningsenhet og butikk av verdi Dette er også Maliki-visningen Ifølge en versjon av denne visningen, selv om papir eller skinn er utvekslet og får status som valuta, da Alle regler som gjelder naqdain, eller gull og sølv, gjelder for dem. I henhold til denne versjonen er utveksling av valutaer fra forskjellige land til en rate forskjellig fra enhet tillatt, men må avgjøres på stedet. En annen versjon av de to ovennevnte Tankeskoler er at ovennevnte citeres effektive fordi det ikke er mulig å være valuta thamaniyya er spesifikk for gull og sølv, og kan ikke generaliseres. Det vil si at et annet objekt, hvis det brukes som et bytte, ikke kan inngå i sin kategori. For denne versjonen er sharia-påleggene for riba-forbud ikke aktuelt for papirvalutaer Valutaer som tilhører forskjellige land kan byttes med eller uten gevinst og både på et sted eller utsatt basis Forutsetninger for den tidligere versjonen siterer tilfelle av utveksling av papirvalutaer som tilhører samme land for å forsvare deres versjon Konsensusuttalelsen av jurister i dette tilfellet er at en slik utveksling må være uten gevinst eller i takt med enhet og må avgjøres på stedet. Hva er begrunnelsen bak den ovennevnte avgjørelsen Hvis man vurderer Hanafi og den første versjonen av Hanbali-posisjonen, er i dette tilfellet bare en dimensjon av den effektive årsaken illa tilstede, det vil si at de tilhører den Samme slekt er det, men papirvalutaer er hverken veierbare eller målbare. Hanafi-loven vil derfor tilsynelatende tillate utveksling av forskjellige mengder av samme valuta på spot. Tilsvarende hvis den effektive årsaken til valutaen thamaniyya er spesifikk bare for gull og sølv, så Shafii og Maliki-loven vil også tillate det samme unødvendig å si, dette beløper til å tillate ribbasert lån og utlån Dette viser at det er den første versjonen av Shafii og Maliki tenkte som ligger til grund for konsensusbeslutningen om forbud mot gevinster og utsatt oppgjør i tilfelle utveksling av valutaer som tilhører samme land. Ifølge forutsetningene vil utvidelsen av denne logikken til utveksling av valutaer fra forskjellige land innebære at utveksling med gevinster eller ved en Forskjellen mellom Valutaveksling og Bai-Sarf Bai-sarf er definert i Fiqh-litteratur som en utveksling som involverer Thaman Haqiqi, definert som gull og sølv, som tjente som hovedformidlingsmiddel for nesten alle store transaksjoner.5 Forutsetninger for oppfatningen om at enhver utveksling av valutaer i forskjellige land er den samme som bai-sarf, hevder at i dagens alderspapir har valutaer effektivt og fullstendig erstattet gull og sølv som Utvekslingsmidlet Derfor bør utveksling med slike valutaer analogt reguleres av de samme sharia-reglene og inju nctions as bai-sarf Det er også hevdet at hvis utsatt oppgjør av begge parter i kontrakten er tillatt, vil dette åpne mulighetene for riba-al nasia Motstandere av kategorisering av valutaveksling med bai-sarf imidlertid påpeke at utveksling av alle former for valuta thaman kan ikke betegnes som bai-sarf Ifølge denne oppfatningen innebærer bai-sarf utveksling av valutaer laget av gull og sølv thaman haqiqi eller naqdain alene og ikke av penger uttalt som sådan av statens myndigheter thaman istalahi Den nåværende aldersvalutaen er Eksempler på sistnevnte art Disse forskerne finner støtte i de skriftene som hevder at hvis byttevarer ikke er gull eller sølv, selv om en av disse er gull eller sølv, kan ikke utvekslingen betegnes som bai-sarf. Nor ville bestemmelsene om bai-sarf gjelder for slike utvekslinger Ifølge Imam Sarakhsi4 når en enkelt kjøper falske eller mynt laget av uferdige metaller, for eksempel kobber thaman istalahi for d irhams thaman haqiqi og gjør en spotbetaling av sistnevnte, men selgeren har ikke feil i det øyeblikket, da en slik utveksling er tillatt å ta i besittelse av varer som utveksles av begge parter, er ikke en forutsetning, mens i tilfelle av bai-sarf er det En rekke liknende referanser eksisterer som indikerer at jurister ikke klassifiserer en utveksling av falske thaman istalahi for en annen falsk thaman istalahi eller gull eller sølv thaman haqiqi, som bai-sarf Derfor veksling av valutaer i to forskjellige land som bare kan kvalifisere som thaman istalahi kan ikke kategoriseres som bai-sarf. Nor kan begrensningen om spotoppgjør pålegges slike transaksjoner. Det skal bemerkes at definisjonen av bai-sarf er gitt Fiqh-litteratur og det er ikke nevnt det samme i de hellige tradisjonene Tradisjonene nevner om riba, og salg og kjøp av gull og sølv naqdain som kan være en viktig kilde til riba, er beskrevet som bai-sarf av islamske jurister. Det burde Det skal også bemerkes at i Fiqh-litteratur innebærer bai-sarf bare bytte av gull eller sølv om disse for øyeblikket blir brukt som bytte eller ikke. Utveksling med dinarer og gullpynt, både kvalitet og bai-sarf. Ulike jurister har forsøkt å klargjøre dette peker og har definert sark som den utvekslingen der begge de utvekslede varer er i Thamanens natur, ikke nødvendigvis Thaman seg selv. Selv når en av varene er behandlet sier gull, ornamenter, kalles en slik utveksling bai-sarf Proponenter av se at valutaveksling bør behandles på en måte som ligner på bai-sarf også få støtte fra skrifter av fremtredende islamske jurister Ifølge Imam Ibn Taimiya utfører noe som utfører funksjonene som utvekslingsmiddel, regningsenhet og verdiskaping thaman , ikke nødvendigvis begrenset til gull sølv Lignende referanser er tilgjengelige i Imam Ghazzali5s skrifter. Så langt som Imam Sarakhshis synspunkter er bekymret for exch ange involverer falske, ifølge dem, noen ekstra poeng må tas i betraktning I de tidlige dagene av islam ble dinar og dirhamer laget av gull og sølv mest brukt som bytte i alle major.6 transaksjoner Bare de mindre var avvik med fals Med andre ord hadde fals ikke egenskapene til penger eller thamaniyya i sin helhet og ble neppe brukt som verdiverdi eller regningsenhet og var mer i varens natur. Derfor var det ingen restriksjoner på kjøp av det samme for gull og sølv på utsatt basis Dagens valutaer har alle funksjonene til thaman og er ment å være bare thaman. Utvekslingen som involverer valutaer fra forskjellige land, er den samme som bai-sarf med forskjell på jins og derfor vil utsatt oppgjør føre til riba al-nasia Dr Mohamed Nejatullah Siddiqui illustrerer denne muligheten med et eksempel6 Han skriver På et gitt tidspunkt når markedsrenten mellom dollar og rupee er 1 20, hvis en individuell pur chases 50 i hastigheten på 1 22 oppgjør av hans forpliktelse i rupees utsatt til en fremtidig dato, så er det høyst sannsynlig at han faktisk låner Rs nå i stedet for et løfte om å tilbakebetale Rs på en bestemt senere dato. Siden, han kan skaffe Rs 1000 nå, utveksle de 50 som er kjøpt på kreditt til spotkurs. Således kan sark konverteres til rentebasert låneutlån. Definere Thamaniyya er nøkkelen. Det fremgår av ovenstående syntese av alternative syn at nøkkelproblemet synes å være en Korrekt definisjon av thamaniyya For eksempel er et grunnleggende spørsmål som fører til divergerende stillinger om tillatelse, knyttet til om thamaniyya er spesifikk for gull og sølv, eller kan knyttes til alt som utfører funksjonene til penger. Vi løser noen problemer under hvilke det kan tas inn konto i enhver øvelse i revurderingen av alternative stillinger Det bør forstås at thamaniyya kanskje ikke er absolutt og kan variere i grader. Det er sant at papirvalutaer har fullført y erstattet gull og sølv som bytte, regningsenhet og verdiskapning I denne forstand kan papirvalutaer sies å ha thamaniyya. Dette gjelder imidlertid kun for innenlandske valutaer og kan ikke være sant for utenlandsk valuta Med andre ord, Indiske rupier besitter thamaniyya bare innenfor de geografiske grensene til India, og har ikke noen aksepterbarhet i USA. Disse kan ikke sies å ha thamaniyya i USA, med mindre en amerikansk statsborger kan bruke indiske rupier som et utvekslingsmiddel eller en regningsenhet eller butikk av verdi I de fleste tilfeller er en slik mulighet fjern Denne muligheten er også en funksjon av valutakursmekanismen på plass, for eksempel konvertibilitet av indiske rupier til amerikanske dollar, og om et fast eller flytende valutasystem er på plass. For eksempel, antatt fritt konvertibilitet av indiske rupier til amerikanske dollar og omvendt, og et fast valutakurssystem der ruppee-dollarkursen ikke forventes å øke eller redusere i forutsetningen ble fremtiden, thamaniyya av rupi i USA er betydelig forbedret Eksemplet sitert av Dr Nejatullah Siddiqui ser også ut til å være ganske robust under omstendighetene Tillatelse til å bytte rupees for dollar på utsatt basis fra den ene enden, selvfølgelig med en hastighet som er forskjellig fra spotrenten rente som sannsynligvis forblir fast til datoen for oppgjøret ville være et klart tilfelle av rentebasert lån og utlån. Men hvis antakelsen om fast valutakurs er avslappet og det nåværende systemet med svingende og volatile valutakurser antas å være tilfelle, så kan det bli vist at tilfellet av riba al-nasia brytes ned. Vi omskriver hans eksempel. I et gitt tidspunkt når 7 valutakursen mellom dollar og rupee er 1 20, dersom en enkelt innkjøp 50 ved rate på 1 22 oppgjør av hans forpliktelse i rupees utsatt til en fremtidig dato, så er det høyst sannsynlig at han faktisk låner Rs nå i stedet for et løfte om å tilbakebetale Rs på en spesifisert senere dato Siden , kan han få Rs 1000 nå, utveksle 50 kjøpt på kreditt til spotrente. Dette ville være slik, bare hvis valutarisikoen er fraværende, eksisterer valutakursen fortsatt på 1 20, eller bæres av selgeren av dollar kjøper tilbakebetalinger i rupees og ikke i dollar Hvis førstnevnte er sant, mottar selgeren av dollarutlåner en forutbestemt avkastning på ti prosent når han konverterer Rs1100 mottatt på forfallstidspunktet til 55 til en valutakurs på 1 20 Men hvis sistnevnte er sant, så er retur til selger eller utlåner ikke forhåndsbestemt. Det må ikke engang være positivt. For eksempel, hvis dollarkursen øker til 1 25, vil selgeren av dollar motta kun 44 Rs 1100 konvertert til dollar for sin investering av 50 Her er to poeng verdt å merke seg Først når man antar et fast valutakursregime, blir skillet mellom valutaer i forskjellige land fortynnet. Situasjonen blir lik utveksling av pund med sterlingvalutaer som tilhører sam For det andre, når man påtar seg et volatilt valutakurssystem, kan man, slik som man kan visualisere utlån gjennom valutamarkedsmekanismen foreslått i eksemplet ovenfor, også visualisere utlån gjennom ethvert annet organisert marked som for varer eller aksjer Hvis man erstatter dollar for aksjer i eksempelet ovenfor, ville det leses som i et gitt tidspunkt når markedsprisen på lager X er Rs 20, hvis en person kjøper 50 aksjer til en pris på Rs 22 oppgjør av hans forpliktelse i rupees utsatt til en fremtidig dato, så er det høyst sannsynlig at han faktisk låner Rs nå i stedet for et løfte om å tilbakebetale Rs på en spesifisert senere dato. Siden kan han få Rs 1000 nå, bytte de 50 aksjene kjøpt på kreditt til nåværende pris I dette tilfellet, som i tidligere eksempel, kan retur til selger av aksjer være negativt dersom aksjekursen stiger til Rs 25 på oppgjørsdatoen. På samme måte som avkastning på aksjemarkedet eller råvaremarkedet en er islamsk akseptabelt på grunn av prisrisiko, så er avkastningen i valutamarkedet på grunn av svingninger i prisene på valutaer. En unik funksjon av thaman haqiqi eller gull og sølv er at den inneboende verdien av valutaen er lik den pålydende verdien. spørsmålet om forskjellige geografiske grenser der en gitt valuta, for eksempel dinar eller dirham sirkulerer, er helt irrelevant Gull er gull, enten i land A eller land B Således, når valuta i land A laget av gull utveksles for valuta av land B , også laget av gull, så kan enhver avvik i valutakursen fra enhet eller utsettelse av oppgjør av en av partene ikke tillates, da det tydeligvis involverer riba alfadl og også riba alnasia Men når papirvalutaer i land A utveksles for papir currency of country B, the case may be entirely different The price risk exchange rate risk , if positive, would eliminate any possibility of riba al-nasia in the exchange with deferred se ttlement However, if price risk exchange rate risk is zero, then such exchange could be a source of riba al-nasia if deferred settlement is permitted7.8 Another point that merits serious consideration is the possibility that certain currencies may possess thamaniyya, that is, used as a medium of exchange, unit of account, or store of value globally, within the domestic as well as foreign countries For instance, US dollar is legal tender within US it is also acceptable as a medium of exchange or unit of account for a large volume of transactions across the globe Thus, this specific currency may be said to possesses thamaniyya globally, in which case, jurists may impose the relevant injunctions on exchanges involving this specific currency to prevent riba alnasia The fact is that when a currency possesses thamaniyya globally, then economic units using this global currency as the medium of exchange, unit of account or store of value may not be concerned about risk arising from volatility of inter-country exchange rates At the same time, it should be recognized that a large majority of currencies do not perform the functions of money except within their national boundaries where these are legal tender Riba and risk cannot coexist in the same contract The former connotes a possibility of returns with zero risk and cannot be earned through a market with positive price risk As has been discussed above, the possibility of riba al-fadl or riba al-nasia may arise in exchange when gold or silver function as thaman or when the exchange involves paper currencies belonging to the same country or when the exchange involves currencies of different countries following a fixed exchange rate system The last possibility is perhaps unislamic8 since price or exchange rate of currencies should be allowed to fluctuate freely in line with changes in demand and supply and also because prices should reflect the intrinsic worth or purchasing power of currencies The foreign currency markets of today are characterised by volatile exchange rates The gains or losses made on any transaction in currencies of different countries, are justified by the risk borne by the parties to the contract Possibility of Riba with Futures and Forwards So far, we have discussed views on the permissibility of bai salam in currencies, that is, when the obligation of only one of the parties to the exchange is deferred What are the views of scholars on deferment of obligations of both parties Typical example of such contracts are forwards and futures9 According to a large majority of scholars, this is not permissible on various grounds, the most important being the element of risk and uncertainty gharar and the possibility of speculation of a kind which is not permissible This is discussed in section 3 However, another ground for rejecting such contracts may be riba prohibition In the preceding paragraph we have discussed that bai salam in currencies with fluctuating exchange rates can not be used to earn riba because of the presence of currency risk It is possible to demonstrate that currency risk can be hedged or reduced to zero with another forward contract transacted simultaneously And once risk is eliminated, the gain clearly would be riba We modify and rewrite the same example In a given moment in time when the market rate of exchange between dollar and rupee is 1 20, an individual purchases 50 at the rate of 1 22 settlement of his obligation in rupees deferred to a future date , and the seller of dollars also hedges his position by entering into a forward contract to sell Rs1100 to be.9 received on the future date at a rate of 1 20, then it is highly probable that he is, in fact, borrowing Rs now in lieu of a promise to repay Rs on a specified later date Since, he can obtain Rs 1000 now, exchanging the 50 dollars purchased on credit at spot rate The seller of the dollars lender receives a predetermined return of ten percent when he converts Rs1100 received on the maturity d ate into 55 dollars at an exchange rate of 1 20 for his investment of 50 dollars irrespective of the market rate of exchange prevailing on the date of maturity Another simple possible way to earn riba may even involve a spot transaction and a simultaneous forward transaction For example, the individual in the above example purchases 50 on a spot basis at the rate of 1 20 and simultaneously enters into a forward contract with the same party to sell 50 at the rate of 1 21 after one month In effect this implies that he is lending Rs1000 now to the seller of dollars for one month and earns an interest of Rs50 he receives Rs1050 after one month This is a typical buy-back or repo repurchase transaction so common in conventional banking The Issue of Freedom from Gharar 3 1 Defining Gharar Gharar, unlike riba, does not have a consensus definition In broad terms, it connotes risk and uncertainty It is useful to view gharar as a continuum of risk and uncertainty wherein the extreme point of zero risk is the only point that is well-defined Beyond this point, gharar becomes a variable and the gharar involved in a real life contract would lie somewhere on this continuum Beyond a point on this continuum, risk and uncertainty or gharar becomes unacceptable11 Jurists have attempted to identify such situations involving forbidden gharar A major factor that contributes to gharar is inadequate information jahl which increases uncertainty This is when the terms of exchange, such as, price, objects of exchange, time of settlement etc are not well-defined Gharar is also defined in terms of settlement risk or the uncertainty surrounding delivery of the exchanged articles Islamic scholars have identified the conditions which make a contract uncertain to the extent that it is forbidden Each party to the contract must be clear as to the quantity, specification, price, time, and place of delivery of the contract A contract, say, to sell fish in the river involves uncertainty about the subject of exchange, about its delivery, and hence, not Islamically permissible The need to eliminate any element of uncertainty inherent in a contract is underscored by a number of traditions 12 An outcome of excessive gharar or uncertainty is that it leads to the possibility of speculation of a variety which is forbidden Speculation in its worst form, is gambling The holy Quran and the traditions of the holy prophet explicitly prohibit gains made from games of chance which involve unearned income The term used for gambling is maisir which literally means getting something too easily, getting a profit without working for it Apart from pure games of chance, the holy prophet also forbade actions which generated unearned incomes without much productive efforts 13.10 Here it may be noted that the term speculation has different connotations It always involves an attempt to predict the future outcome of an event But the process may or may not be backed by collection, analysis and interpretation of relevant information The former case is very much in conformity with Islamic rationality An Islamic economic unit is required to assume risk after making a proper assessment of risk with the help of information All business decisions involve speculation in this sense It is only in the absence of information or under conditions of excessive gharar or uncertainty that speculation is akin to a game of chance and is reprehensible 3 2 Gharar Speculation with of Futures Forwards Considering the case of the basic exchange contracts highlighted in section 1, it may be noted that the third type of contract where settlement by both the parties is deferred to a future date is forbidden, according to a large majority of jurists on grounds of excessive gharar Futures and forwards in currencies are examples of such contracts under which two parties become obliged to exchange currencies of two different countries at a known rate at the end of a known time period For example, individuals A and B comm it to exchange US dollars and Indian rupees at the rate of 1 22 after one month If the amount involved is 50 and A is the buyer of dollars then, the obligations of A and B are to make a payments of Rs1100 and 50 respectively at the end of one month The contract is settled when both the parties honour their obligations on the future date Traditionally, an overwhelming majority of Sharia scholars have disapproved such contracts on several grounds The prohibition applies to all such contracts where the obligations of both parties are deferred to a future date, including contracts involving exchange of currencies An important objection is that such a contract involves sale of a non-existent object or of an object not in the possession of the seller This objection is based on several traditions of the holy prophet 14 There is difference of opinion on whether the prohibition in the said traditions apply to foodstuffs, or perishable commodities or to all objects of sale There is, however, a g eneral agreement on the view that the efficient cause illa of the prohibition of sale of an object which the seller does not own or of sale prior to taking possession is gharar, or the possible failure to deliver the goods purchased Is this efficient cause illa present in an exchange involving future contracts in currencies of different countries In a market with full and free convertibility or no constraints on the supply of currencies, the probability of failure to deliver the same on the maturity date should be no cause for concern Further, the standardized nature of futures contracts and transparent operating procedures on the organized futures markets15 is believed to minimize this probability Some recent scholars have opined in the light of the above that futures, in general, should be permissible According to them, the efficient cause illa , that is, the probability of failure to deliver was quite relevant in a simple, primitive and unorganized market It is no longer relevant in the organized futures markets of today16 Such contention, however, continues to be rejected by the majority of scholars They underscore the fact that futures contracts almost never involve delivery by both parties On the contrary, parties to the contract reverse the transaction.11 and the contract is settled in price difference only For example, in the above example, if the currency exchange rate changes to 1 23 on the maturity date, the reverse transaction for individual A would mean selling 50 at the rate of 1 23 to individual B This would imply A making a gain of Rs50 the difference between Rs1150 and Rs1100 This is exactly what B would lose It may so happen that the exchange rate would change to 1 21 in which case A would lose Rs50 which is what B would gain This obviously is a zerosum game in which the gain of one party is exactly equal to the loss of the other This possibility of gains or losses which theoretically can touch infinity encourages economic units to speculate on the future direction of exchange rates Since exchange rates fluctuate randomly, gains and losses are random too and the game is reduced to a game of chance There is a vast body of literature on the forecastability of exchange rates and a large majority of empirical studies have provided supporting evidence on the futility of any attempt to make short-run predictions Exchange rates are volatile and remain unpredictable at least for the large majority of market participants Needless to say, any attempt to speculate in the hope of the theoretically infinite gains is, in all likelihood, a game of chance for such participants While the gains, if they materialize, are in the nature of maisir or unearned gains, the possibility of equally massive losses do indicate a possibility of default by the loser and hence, gharar Risk Management in Volatile Markets Hedging or risk reduction adds to planning and managerial efficiency The economic justification of futures and forwards is in term of their rol e as a device for hedging In the context of currency markets which are characterized by volatile rates, such contracts are believed to enable the parties to transfer and eliminate risk arising out of such fluctuations For example, modifying the earlier example, assume that individual A is an exporter from India to US who has already sold some commodities to B, the US importer and anticipates a cashflow of 50 which at the current market rate of 1 22 mean Rs 1100 to him after one month There is a possibility that US dollar may depreciate against Indian rupee during these one month, in which case A would realize less amount of rupees for his 50 if the new rate is 1 21, A would realize only Rs1050 Hence, A may enter into a forward or future contract to sell 50 at the rate of 1 21 5 at the end of one month and thereby, realize Rs1075 with any counterparty which, in all probability, would have diametrically opposite expectations regarding future direction of exchange rates In this case, A is able to hedge his position and at the same time, forgoes the opportunity of making a gain if his expectations do not materialize and US dollar appreciates against Indian rupee say, to 1 23 which implies that he would have realized Rs1150, and not Rs1075 which he would realize now While hedging tools always improve planning and hence, performance, it should be noted that the intention of the contracting party - whether to hedge or to speculate, can never be ascertained It may be noted that hedging can also be accomplished with bai salam in currencies As in the above example, exporter A anticipating a cash inflow of 50 after one month and expecting a depreciation of dollar may go for a salam sale of 50 with his obligation to pay 50 deferred by one month Since he is expecting a dollar depreciation, he may agree to sell 50 at the rate of 1 There would be an immediate cash inflow in Rs.12 1075 for him The question may be, why should the counterparty pay him rupees now in lieu of a promise to be repaid in dollars after one month As in the case of futures, the counterparty would do so for profit, if its expectations are diametrically opposite, that is, it expects dollar to appreciate For example, if dollar appreciates to 1 23 during the one month period, then it would receive Rs1150 for Rs 1075 it invested in the purchase of 50 Thus, while A is able to hedge its position, the counterparty is able to earn a profit on trading of currencies The difference from the earlier scenario is that the counterparty would be more restrained in trading because of the investment required, and such trading is unlikely to take the shape of rampant speculation 4 Summary Conclusion Currency markets of today are characterized by volatile exchange rates This fact should be taken note of in any analysis of the three basic types of contracts in which the basis of distinction is the possibility of deferment of obligations to future We have attempted an assessment of these forms of contracting in terms of the overwhelming need to eliminate any possibility of riba, minimize gharar, jahl and the possibility of speculation of a kind akin to games of chance In a volatile market, the participants are exposed to currency risk and Islamic rationality requires that such risk should be minimized in the interest of efficiency if not reduced to zero It is obvious that spot settlement of the obligations of both parties would completely prohibit riba, and gharar, and minimize the possibility of speculation However, this would also imply the absence of any technique of risk management and may involve some practical problems for the participants At the other extreme, if the obligations of both the parties are deferred to a future date, then such contracting, in all likelihood, would open up the possibility of infinite unearned gains and losses from what may be rightly termed for the majority of participants as games of chance Of course, these would also enable the participants to manage risk through complete risk transfer to others and reduce risk to zero It is this possibility of risk reduction to zero which may enable a participant to earn riba Future is not a new form of contract Rather the justification for proscribing it is new If in a simple primitive economy, it was prevention of gharar relating to delivery of the exchanged article, in todays complex financial system and organized exchanges, it is prevention of speculation of kind which is unislamic and which is possible under excessive gharar involved in forecasting highly volatile exchange rates Such speculation is not just a possibility, but a reality The precise motive of an economic unit entering into a future contract - speculation or hedging may not ascertainable regulators may monitor end use, but such regulation may not be very practical, nor effective in a free market Empirical evidence at a macro level, however, indicates the former to be the dominant motive The second type of contracting with deferment o f obligations of one of the parties to a future date falls between the two extremes While Sharia scholars have divergent views about its permissibility, our analysis reveals that there is no possibility of earning riba with this kind of contracting The requirement of spot settlement of obligations of atleast.13 one party imposes a natural curb on speculation, though the room for speculation is greater than under the first form of contracting The requirement amounts to imposition of a hundred percent margin which, in all probability, would drive away the uninformed speculator from the market This should force the speculator to be a little more sure of his expectations by being more informed When speculation is based on information it is not only permissible, but desirable too Bai salam would also enable the participants to manage risk At the same time, the requirement of settlement from one end would dampen the tendency of many participants to seek a complete transfer of perceived risk and encourage them to make a realistic assessment of the actual risk Notes References 1 These diverse views are reflected in the papers presented at the Fourth Fiqh Seminar organized by the Islamic Fiqh Academy, India in 1991 which were subsequently published in Majalla Fiqh Islami, part 4 by the Academy The discussion on riba prohibition draws on these views 2 Nabil Saleh, Unlawful gain and Legitimate Profit in Islamic Law, Graham and Trotman, London, 1992, p Ibn Qudama, al-mughni, vol 4, pp Shams al Din al Sarakhsi, al-mabsut, vol 14, pp Paper presented by Abdul Azim Islahi at the Fourth Fiqh Seminar organized by Islamic Fiqh Academy, India in Paper by Dr M N Siddiqui highlighting the issue was circulated among all leading Fiqh scholars by the Islamic Fiqh Academy, India for their views and was the main theme of deliberations during the session on Currency Exchange at the Fourth Fiqh Seminar held in It is contended by some that the above example may be modified to show the possibilit y of riba with spot settlement too In a given moment in time when the market rate of exchange between dollar and rupee is 1 20, if an individual purchases 50 at the rate of 1 22 settlement of his obligation also on a spot basis , then it amounts to the seller of dollars exchanging 50 with 55 on a spot basis Since, he can obtain Rs 1100 now, exchange them for 55 at spot rate of 1 20 Thus, spot settlement can also be a clear source of riba Does this imply that spot settlement should be proscribed too The fallacy in the above and earlier examples is that there is no single contract but multiple contracts of exchange occurring at different points in time true even in the above case Riba can be earned only when the spot rate of 1 20 is fixed during the time interval between the transactions This assumption is, needless to say, unrealistic and if imposed artificially, perhaps unislamic.14 8 Islam envisages a free market where prices are determined by forces of demand and supply There should be no interference in the price formation process even by the regulators While price control and fixation is generally accepted as unislamic, some scholars, such as, Ibn Taimiya do admit of its permissibility However, such permissibility is subject to the condition that price fixation is intended to combat cases of market anomalies caused by impairing the conditions of free competition If market conditions are normal, forces of demand and supply should be allowed a free play in determination of prices 9 Some Islamic scholars use the term forward to connote a salam sale However, we use this term in the conventional sense where the obligations of both parties are deferred to a future date and hence, are similar to futures in this sense The latter however, are standardized contracts and are traded on an organized Futures Exchange while the former are specific to the requirements of the buyer and seller 10 This is known as bai al inah which is considered forbidden by almost all scholars wi th the exception of Imam Shafii Followers of the same school, such as Al Nawawi do not consider it Islamically permissible 11 It should be noted that modern finance theories also distinguish between conditions of risk and uncertainty and assert that rational decision making is possible only under conditions of risk and not under conditions of uncertainty Conditions of risk refer to a situation where it is possible with the help of available data to estimate all possible outcomes and their corresponding probabilities, or develop the ex-ante probability distribution Under conditions of uncertainty, no such exercise is possible The definition of gharar, Real-life situations, of course, fall somewhere in the continuum of risk and uncertainty 12 The following traditions underscore the need to avoid contracts involving uncertainty Ibn Abbas reported that when Allah s prophet pbuh came to Medina, they were paying one and two years advance for fruits, so he said Those who pay in advance for an y thing must do so for a specified weight and for a definite time It is reported on the authority of Ibn Umar that the Messenger of Allah pbuh forbade the transaction called habal al-habala whereby a man bought a she-camel which was to be the off-spring of a she-camel and which was still in its mother s womb 13 According to a tradition reported by Abu Huraira, Allah s Messenger pbuh forbade a transaction determined by throwing stones, and the type which involves some uncertainty The form of gambling most popular to Arabs was gambling by casting lots by means of arrows, on the principle of lottery, for division of carcass of slaughtered animals The carcass was divided into unequal parts and marked arrows were drawn from a bag One.15 received a large or small share depending on the mark on the arrow drawn Obviously it was a pure game of chance 14 The holy prophet is reported to have said Do not sell what is not with you Ibn Abbas reported that the prophet said He who buys foodstuff shoul d not sell it until he has taken possession of it Ibn Abbas said I think it applies to all other things as well 15 The Futures Exchange performs an important function of providing a guarantee for delivery by all parties to the contract It serves as the counterparty in the exchange for both, that is, as the buyer for the sale and as the seller for the purchase 16 M Hashim Kamali Islamic Commercial Law An Analysis of Futures , The American Journal of Islamic Social Sciences, vol 13, no 2, 1996.tidak pernah mengharamkan sesuatu perkhidmatan yang tiada unsur penindasan gharar. meskipun ianya disediakan oleh orang bukan Islam. Leveraj forex merupakan jaminan pertolongan sementara yang diberikan oleh broker. forex Ianya boleh dikatakan juga kontrak sementara antara pemain forex dan broker. selagi pemain tersebut masih mempunyai ekuiti dalam akaun mereka Pemain hanya. boleh memegang kontrak berdasarkan ekuiti mereka sahaja dan mengikut yang mereka. persetujui dengan broker mereka Bagi akaun Islamik , broker forex tidak mengenakan. atau memberikan apa-apa faedah atas jaminan mereka Dengan jaminan mereka kita. dapat memasuki pasaran matawang mengikut kemampuan kita. Broker forex adalah orang tengah antara bank-bank antarabangsa institusi dan pedagang. kecil retailer Mereka membeli qoute dari institusi dan menjual balik reqoute kepada. pedagang kecil Biasanya jualan balik adalah munasabah antara 3-10 mata sahaja Di sini. lah mereka membuat keuntungan Proses ini adalah dibenarkan oleh Islam Ianya bukan. riba Ada yang terkeliru menyatakan jual beli adalah juga sama riba Bersambung. Pandangan Professor Kewangan Islam. Kalau kita mengkaji banyak pandangan dari pakar-pakar kewangan islam yang terlibat. langsung dengan kewangan islam dan pernah membentang kertas kerja di forum. kewangan islam Majoriti bersetuju menyatakan leverage adalah harus permissible. Seperti kata Professor Humayon Dar, Managing Director of Dar Al Istithmar in London. Examines the Shari ah aspects of the emerging Islamic hedge funds. Shari ah does not have problems with leverage as long as it is achieved through. Islamic debt Leverage is not a Shari ah concern, rather it is an economic issue. Kalau mengambil kata-kata beliau, saya mengambil contoh leverage dalam akaun islamik. northfinance leverage yang dikenakan tidak dikenakan sebarang interest interest-free. Juga kalau kita overnight pun tidak ada apa-apa interest berbanding conventional. dikenakan interest kalau overnight. Saya rasa perlunya kita merujuk banyak pihak yg mahir dan terlibat secara langsung. dalam kewangan islam Bukan sekadar merujuk graduan bachelor yg baru balik dari. universiti di Jordan dan kerja 2-3 tahun di institusi kewangan islam dan tukar jadi. pensyarah di uiam Kemudian buat hukum tanpa perbincangan. How to Use Leverage for Great Results with Forex. When you execute a Forex trade, you are purchasing an amount of currency, termed a lot. The amount of currency in one lot depends upon the type of account you have In a. standard account, one lot is usual ly equal to U S 100,000 in a mini account, one lot is. But Forex trading accounts are leveraged, which means you don t have to own that. expensive lot of currency you just have to control it, and if you do, any profit it earns is. yours To obtain the right to control a lot of currency, you put up a much smaller. amount of money in a sort of rental agreement called a margin deposit In a standard. account, to control that U S 100,000, you must put up 1,000 of your own money in a. mini account, to control 10,000, you need to put up 100.The leverage influences the amount of profit you earn, as well In a standard account, one. pip of a currency pair that has the U S dollar as the base is equal to U S 10 in a mini. account, one pip equals to 1 This means that, should you correctly forecast the. movement of the market and execute a trade that earns you two hundred pips not an. unrealistic goal , if you have a standard account, your profit will be 2,000 if you have a. mini account, it s 200.To maximize y our profits in Forex trading, you don t have to trade a standard account. not every beginning trader can afford to Instead, if you believe you have a good forecast. on the market, you can trade more than one lot To continue the above example, if your. successful trade earned you two hundred pips and you had purchased five lots of that. currency, in a mini account you would have put up 500 of your own money but earned. a profit of 1,000 two hundred pips times five lots In a standard account, you would. have put up 5,000 and earned 10,000.The number of lots you can trade depends upon the margin in your account That s not. the amount you deposited that also includes any open trades you have running, taking. into account any profits or losses you may incur. Siri 2 hadith dhaif sebagai hujah pengharaman. Maaf kerana saya senggang terlalu lama Buat waktu ini, saya hanya berkempatan untuk. mengongsi pengetahuan tentang satu lagi hadith yang terputus sanad dhaif yg dijadikan. hujah pengharaman, iaitu. Janganlah kamu menjual sesuatu yang tidak di dalam milikmu Riwayat Abu Daud. Rujuk Konsep Leveraj Haram Metro Ahad 3 Februari 2008.Adalah terjemahan langsung satu hadith yang masyhur. la tabi ma laysa indak..Beberapa isu telah dibangkit berkenaan hadith ini Salah satunya tentang percanggahan. rantaian sanadnya Al Bukhari dan Muslim tidak pernah merekodkan dalam koleksi. mereka walaupun yang lain antaranya Ab Dawd and al Tirmidhi, ada merekodkannya. Percanggahannya adalah seperi berikut.1 Ab Dawd, Ahmad ibn Hanbal, and Ibn Hibban menyatakan ianya diriwayatkan oleh. Ja far ibn Abi Wahshiyah, dari Ysuf ibn Mahak, dari Hakim ibn Hizam, manakala yang. keempatnya, ianya Abd Allah ibn Ismah, manakala koleksi yang lain menyatakan antara. Ysuf and Hakim Dalam al Mizan, al Dhahabi menyatakan nama pertengahan langsung. tidak diketahui la yu araf.2 Berkenaan periwayat utama Hadith ini, Hakim ibn Hizam, dikatakan obscure. majhul al hal Hanya Ibn Hibban memasukkan beliau antara periwayat yang boleh. dipercayai reliable al thiqqat Sementara al Nasa i telah merakamkan cuma satu. Hadith yang diriwayatkan oleh beliau, Yang lain menyatakan beliau adalah obscuremodity futures An Islamic legal analysis. Mohammad Hashim Kamali. He currently serves as an Assistant Professor at the Kuliyyah of Economics and very confident that the MLM structure and the income generated from it is Halal ISLAMIC FOREX TRADING By Dr Mohammed Obaidullah 1 The Basic Exchange Contracts There is a general consensus among Islamic jurists on the view that Multi Level Marketing MLM is very popular in Malaysia, used not only in promoting consumer goods but also in promoting financial instruments such as Islamic unit trust funds and Takaful products. Dr Zaharuddin Forex Reflex Forexworld. This phenomenon has raised a lot of concerns and queries among the general public especially form the Shariah Islamic law point of view regarding the Islamic lega lity of income earned by joining these MLMs Dr Zaharuddin Forex In addition, there seems to be a number of Shariah and Islamic studies graduates the so called Ustaz and Ustazah that promote various products using these MLM Options Mania U S Based Free games Jenis Forex Yang Harus Haram 2015 Dr Zaharuddin Ab Rahman at Game has 4,647 views and videos game trailer duration 11 minutes 26 seconds Overseas Project Contract Financing-i Buyer Financing-i MalaysiaKitchen Financing Facility-i Term Financing-i Export of Services-i Overseas Investment Financing-i Short Term Investment Options In Tajikistan ISLAMIC FOREX TRADING By Dr Mohammed Obaidullah 1 The Basic Exchange Contracts There is a general consensus among Islamic jurists on the view that Initially I tried to shun away from the questions because there was just too many MLM structures and this would make it difficult for anybody to provide a clear Shariah injunction regarding the matter. He was appointed as a member of Shariah Committee of EXIM Bank on 2 April 2013 He frequently appears on local television and radio presenting on various Shariah issues especially with regard to Islamic commercial transactions Dr Zaharuddin Forex Earn Forex Dukascopy Login He also advises other Islamic Financial Institutions and corporate companies in Malaysia and abroad which includes BNP Paribas Malaysia Berhad, ACR Re Takaful Berhad Malaysia , ACR Takaful MEA Bahrain , Yasmin Holdings Plc Malaysia, Employees Provident Fund of Malaysia and etc Dr Zaharuddin Forex However, rarely do we come across Shariah scholars both locally and overseas that analyze and evaluate MLMs in order to provide definite answers and guideline to the general publics queries Zaharuddin forex Ogos 2007 Dengarkan penjelasan Ust Zaharuddin Abd Rahman swap, option, automatically that forex trade is haram because its has riba interest I was also flooded with zillion of questions regarding MLM and Shariah issues Overseas Project Contract Financing-i Buyer Financing - i MalaysiaKitchen Financing Facility-i Term Financing-i Export of Services-i Overseas Investment Financing-i Shariah Issues in Multi Level Marketing By Ust Hj Zaharuddin Hj Abd In my discussion with Syeikh Prof Dr Abd Sattar Hukum Labur an and Hadith that encourage Muslims to do business and improve their economic Options Frequently Asked Questions Faqs The complex issues in MLM and perhaps the lack of interest of Shariah scholars in MLM practice might provide possible explanation for the limited number of opinions by the scholars regarding the matter Free No Deposit Bonus Forex Binary Options Platform As a matter of fact, the evidences quoted by them is general in meaning and does not provide specific verification of MLM and their pyramid scheme.

No comments:

Post a Comment